preskoči na sadržaj

Škola likovnih umjetnosti Split

 > Naslovnica
Vijesti

Natjecanje–izložba učenika osnovnih i srednjih škola iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna – LIK

Autor: vanja škrobica, 4. 12. 2012.

Tema–poticaj

ODRŽIVI RAZVOJ

Protok energija / kategorija 3A / LIKOVNE UMJETNOSTI I DIZAJN

Derrida je idejom labirinta samo kanio mitološkom figurom uputiti na složenost svijeta života u kojem ništa više nije samoizvjesno, svodivo na beskonačni napredak rođen iz novovjekovnoga razuma. Više nego ikada prije, oblik gradova, površina koju pokrivaju, energija koju troše, način organizacije njihove prometne infrastrukture i stambeno zbrinjavanje ljudi – u udaljenim, izoliranim okolišima iza zidova ili u integriranim četvrtima koje su blizu poslu, sadržajima i prijevozu – definira ekološku, gospodarsku i socijalnu održivost svjetskog društva. Ovdje se razlikuju tri stupnja: subjektivni, objektivni i apsolutni duh. Subjektivni duh je čovjek, koji je istodobno i najviše prirodno biće. Oblici objektivnog duha su pravo (izvanjski pritisak), moralitet (samoodređenje slobodne volje) i sinteza u oblicima. Ti oblici su povijest i država, povijest razvoja države je napredovanje u svijesti o slobodi. Apsolutni duh ozbiljuje se u umjetnosti. Postizanje održivosti omogućit će Zemlji nastavak potpore čovjekovom životu kakav poznamo. Održivost je sposobnost održavanja ravnoteže određenih procesa ili stanja u nekom sustavu. Danas se najčešće koristi u vezi s biološkim i ljudskim sustavima. U ekološkom smislu održivost se može definirati kao način po kojem biološki sustavi ostaju raznoliki i produktivni tijekom vremena. Za ljude ona je potencijal za dugoročno održavanje blagostanja koje pak ovisi o blagostanju prirodnog svijeta i odgovornoj uporabi prirodnih resursa. Održivost je postao širok termin koji se može primijeniti na gotovo sve oblike života na Zemlji, od lokalne do globalne razine i kroz različite vremenske periode. Dugoživuće i zdrave močvare i šume primjeri su održivih bioloških sustava. Nevidljivi kemijski ciklusi redistribuiraju vodu, kisik, dušik i ugljik unutar živih i neživih sustava u svijetu, te su održavali život milijunima godinama. Kako se ljudska populacija na Zemlji povećavala, prirodni ekosustavi su nazadovali, a promjene u ravnoteži prirodnih ciklusa imale su negativan učinak kako na ljude tako i na ostale žive sustave. Rječnici pružaju dva značenja za glagol održati, a glavna su "sačuvati da ostane cjelovito i da postoji", odnosno "očuvati od narušavanja". Ovo shvaćanje prikazuje se slikom s tri preklapajuće elipse koje označavaju tri stupa održivosti koja nisu uzajamno isključiva te mogu biti uzajamno učvršćujuća. U jednu ruku ona mora biti faktička i znanstvena, jasna izjava o specifičnoj "destinaciji". Jednostavna definicija da je "održivost poboljšanje kvalitete čovjekova života dok se živi unutar nosivog kapaciteta potpornih ekosustava", iako nejasna, nosi ideju kako održivosti ima kvantificirane granice. No održivost je također poziv na akciju, zadatak u tijeku ili "putovanje" pa stoga i politički proces tako da neke definicije izražavaju zajedničke ciljeve i vrijednosti. Povelja o Zemlji govori o "održivom globalnom društvu utemeljenom na poštovanju prirode, univerzalnih prava čovjeka, ekonomskoj pravdi i kulturi mira." Daniel Botkin, pisac i ekolog, : "Možemo vidjeti krajobraz koji je u neprestanom toku, koji se mijenja kroz mnoge stupnjeve vremena i prostora." 

Maja Pavin Radaljac

više o natjecanju pogledati u privitku


Priloženi dokumenti:
LIK_2013_-_propozicije_(3)[1].doc (85.00 KB)


Oglasna ploča
Korisni linkovi
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Škola likovnih umjetnosti Split / Fausta Vrančića 17, HR-21000 Split / www.ss-likovne-umjetnosti-st.skole.hr / ured@ss-likovne-umjetnosti-st.skole.hr
preskoči na navigaciju